World of Instagram 2 | Smart Instagram Influence

Pe 21 iunie a avut loc a doua editie a evenimentului World Of Instagram, iar tema aleasa a fost Smart Instagram Influence.

Ana Matei, Digital Marketing  Consultant si Travel Blogger ne-a oferit cateva tips & tricks despre fotografiile cu telefonul (ex: regula treimilor sau white balance-ul), apoi am discutat despre Community Management si Engagement pe Instagram.

Printre recomandarile ei amintim: contul trebuie sa fie public, comunicarea sa fie reala si constanta, sa fii consecvent, respectiv sa publici minim o data pe zi, sa lasi cel putin 10 comentarii pe zi si sa raspunzi la cele primite; sa inveti sa faci fotografii bune si cum sa le editezi, sa folosesti hashtag-uri relevante pentru continutul tau si location si sa ai continut creativ si in caption. Si desigur, sa ai rabdare.

Ulterior, am auzit despre campanii pe Instagram: campanii de product placement, info trip-uri sau de content creation & promotion. Ne-a dat cateva exemple de campanii originale si de succes si tips & tricks pentru Instagram Ads: sa folosesti cele mai bune fotografii, caption scurt si interesant, link catre profilul tau de Instagram si audienta relevanta.

Panel-ul doi a fost alcatuit din duo-ul PAUL Romania si Golin Romania, am descoperit cum stau lucrurile si de partea cealalta a baricadei – client, respectiv agentie. Asadar, Mihai Stanciu, Senior Digital Manager @Golin si Tina Cretu, Digital Marketing Manager @PAUL ne-au spus de ce folosesc Instagram pentru a promova brutariile PAUL in Romania si cum ii ajuta. Am aflat cu aceasta ocazie ca 40% din contentul lor este User Generated Content, pe care ei il incurajeaza si rasplatesc, 40% content cu focus pe produs si 20% content cu focus pe campanii.

O mare parte din strategia Paul pe Instagram include colaborari cu influenceri. De ce? Pentru ca 88% din consumatori au la fel de multa incredere în review-uri online facute de straini, pe cat au în recomandarile facute de  prieteni, iar 49% dintre consumatori vor cauta parerea unui influencer inainte de a cumpara un produs. Din perspectiva Influencer-ului, 59% din micro-influenceri cred ca Instagram este cea mai eficienta platforma de social pentru a interactiona cu audientele lor. Pe langa faptul ca ajuta in termeni de reach și awareness, instagrammerii cu care colaboreaza aduc plus valoare in campanii si proiecte, prin input creativ si prin continutul personalizat pe care îl fac. Criteriile de selectie sunt afinitatea fata de brand, stilul vizual, engagementul si numarul de followeri.

Si pentru ca trebuia sa auzim si parerea unui Influencer de pe Instagram, ne-au vorbit Roxana si Andrei, de la @prinlume. Pasiunea lor pentru calatorii si fotografie a dus la crearea blogului, iar ulterior, ca un pas natural, a contului de Instagram. Dupa aproape un an de inactivitate, cand s-au decis sa devina totusi activi si sa posteze imaginile din ultima lor calatorie in Brazilia, contul a inregistrat o crestere de 1000 followeri intr-o luna, urmand ca in urmatoarele trei luni sa ajunga, organic, la 10.000 followeri. Acest lucru s-a datorat si engagementului cu alte conturi cu continut similar – like-uri si comment-uri, strategie pe care o recomanda tuturor si pentru care dedica minim o ora pe zi. De asemenea, recomanda folosirea unor hashtag-uri mai putin generale, specifice blogului, intrucat cu cele clasice: „travel”, „travelgram”, „blogger” este mai greu sa ajungi in Top Posts.

Cele mai catchy imagini, din experienta lor, sunt cele cu plaje/vacante exotice, cu peisaje/natura sau mixul natura & fashion, cele cu mix urban & fashion sau cu mancare, la care se gandesc si ei sa renunte, fiind o nisa deja foarte exploatata.

O campanie faina gandita de ei este #designeriromaniprinlume , prin care sprijina designerii romani la inceput de drum, purtandu-le creatiile in calatoriile lor. Exista deja peste 650 de poze incluse in hashtag-ul #designeriromaniprinlume. Scopul proiectului este sa aduca in prim plan Romania si sa promoveze valorile romanesti si oamenii talentati din tara noastra.
Rezultatele pe Instagram (most liked/commented posts) le evalueaza cu ICONOSQUARE & SOCIALBAKERS.

Asadar, multe informatii si recomandari, atat din experientele personale cat si cele de business. Evenimentul a fost un real succes datorita echipei Creative Energy Corner si brandurile participante: PAUL Romania, Lipton, Tezyo, Organic Gate, LA STRADA, Lamonza , PureShapes, Tchibo Cafissimo,  Aqua Carpatica, Domeniile Samburesti!

Related Posts

No Comments

Leave a Reply